На цьому наголосила Перший заступник Міністра освіти і науки Інна Совсун під час брифінгу у Будинку Уряду 9 червня 2015 року.
Інна Совсун підкреслила, що проект закону «Про освіту» повинен задати певну рамку, а не врегульовувати деталі, які вирішуються спеціальними законами - «Про середню освіту», «Про вищу освіту» та іншими, або підзаконними актами.
За словами Першого заступника Міністра, законопроектом пропонується перехід до 12-річної школи. Так передбачається, що 5 років відбуватиметься навчання у початковій школі, 4 роки – у базовій, 3 роки навчатимуться діти у старшій школі, що може бути академічного або професійного спрямування. За академічним спрямуванням можна буде отримати певний профіль за гуманітарними спеціальностями, природничими, технічними і т.д. У випадку, якщо учень обирає професійний ліцей, окрім здобуття середньої освіти, він отримує робітничу кваліфікацію. Після навчання у професійному ліцеї зберігається можливість вступу до університету.
Як повідомила Інна Совсун, у законопроекті зберігається норма щодо державної гарантії щодо фінансування повної загальної середньої освіти. «Повна загальна середня освіта залишається обов’язковою, держава забезпечує її доступність і безкоштовність для всіх громадян», - наголосила Інна Совсун.
Окрім того, законопроектом передбачено норму, що органи місцевого самоврядування, які відповідають за розвиток мережі закладів загальної середньої освіти, повинні забезпечити необхідну кількість місць в школах для всіх охочих, які проживають на певній території.
Перший заступник Міністра освіти і науки підкреслила важливість врегулювання питання малокомплектних шкіл, особливо сьогодні, коли відбувся перехід до моделі фінансування за освітньою субвенцією. За словами Першого заступника Міністра, певний район отримує фінансування відповідно до кількості учнів, після цього це фінансування розподіляється між школами на розсуд місцевої адміністрації. Є малокомплектні школи, де собівартість навчання одного учня може складати 30-40, а інколи 50 тисяч грн. «Окрім того, що такі школи затратні для бюджету, вони не забезпечують якісної освіти», - зазначила ІннаСовсун.
За словами Першого заступника Міністра освіти і науки в законопроекті «Про освіту» передбачено норму, що початкова освіта повинна здобуватися якомога ближче до місця проживання дитини. Місцеві органи влади повинні забезпечувати та держава підтримуватиме довезення дітей до місця навчання в базовій школі. Законопроектом також передбачається, що в деяких випадках дітей забезпечуватимуть гуртожитками, для того щоб вони могли отримати повну загальну середню освіту.
Як повідомила Інна Совсун, в законопроекті передбачено можливість збереження школи за бажанням місцевої громади. В такому випадку, фінансування зі шкільної субвенції йдуть на оплату праці вчителів, а всю матеріальну підтримку – харчування, прибирання, оплати комунальних послуг, здійснює орган місцевого самоврядування чи громадська організація.
Перший заступник Міністра зазначила, що в законопроекті також врегульовується зміна системи управління в освіті. Як повідомила Інна Совсун, сьогодні в школах, дитсадках функція перевірки діяльності закладу і функція створення умов для цього закладу поєднанні в місцевих органах управління освітою. «Один і той же орган створює умови для діяльності і цей же орган проводить атестацію школи, проводить інспектування. Ці функції мають бути розведені, тому законопроектом пропонується створення окремого центрального органу виконавчої влади з питань нагляду і контролю за освітою»,- повідомила Перший заступник Міністра освіти і науки .
Законопроектом передбачається нові комплексні підходи щодо сертифікації вчителів. «Сьогодні перекваліфікація та атестація вчителів не сфокусована на потребах кожного окремого вчителя, і переатестація часом буває не об’єктивною», - пояснила Інна Совсун.
За словами Першого заступника Міністра, вчитель буде проходити сертифікацію, отримає вищу категорію, що дасть йому можливість отримати додаткову надбавку до заробітної плати. При цьому пропонується, що гроші на підвищення кваліфікації будуть отримувати окремі заклади шкільної освіти, а вчителі зможуть підвищувати кваліфікацію в тих установах чи організаціях, які самі обиратимуть.
Інна Совсун зазначила, що у законопроекті також чітко визначається поняття освітньої субвенції, фінансування вищої і професійної освіти. Зокрема, в проекті закону термінологію «фінансування державного замовлення» пропонується замінити на «державне фінансування вищої і професійної освіти». «Модель державного замовлення, якою вона є сьогодні, - не ефективна. Перехід до комплексної моделі фінансування закладів освіти повинен послужити основою для того, щоб поміняти механізми фінансування і функціонування вищої освіти в цілому», - підкреслила Перший заступник Міністра.
Цікаво
ВідповістиВидалитиПолезная информация
ВідповістиВидалитиПолезная информация
ВідповістиВидалити